Publikationen

Zeige Ergebnisse 51 - 75

2022


Hochmuth, R. (2022). Analysis tasks based on a theorem in Nonlinear Approximation theory. International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 53(5), 1113-1132. https://doi.org/10.1080/0020739X.2021.1978572
Hochmuth, R., Becker, T., & Kempen, L. (Hrsg.) (2022). Hybride Lehre in den Fächern und im Lehramt: Forschung als Impuls für eine fach- und studiengangsbezogene Lehrentwicklung an Hochschulen. (Forschung und Innovation in der Hochschulbildung; Band 15). Cologne Open Science. https://doi.org/10.57684/COS-982
Hochmuth, R., & Peters, J. (2022). Student Teachers’ Development of Introductory ODE Learning Units - Subject-specific and further Challenges. In Proceedings of the Fourth Conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics (INDRUM 2022, 10-14 June 2024) (S. 528-537). Escola Univeristària Salesiana de Sarrià - Univ. Autònoma de Barcelona and INDRUM. https://hal.science/hal-04027820v1
Khellaf, S., & Peters, J. (2022). Design and analysis of an unusual curve sketching exercise for first year teacher students. In Proceedings of the Fourth Conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics (INDRUM 2022, 10-14 June 2024) (S. 70-79). Escola Universitària Salesiana de Sarrià - Univ. Autònoma de Barcelona and INDRUM. https://hal.archives-ouvertes.fr/view/resolver/hal-04026618
Khellaf, S., & Hochmuth, R. (2022). Die digitale Umsetzung einer praxisorientierten Lernaktivität für Lehramtsstudierende. In Hybride Lehre in den Fächern und im Lehramt: Forschung als Impuls für eine fach- und studiengangbezogene Lehrentwicklung an Hochschulen (1 Aufl., S. 113-134). (Forschung und Innovation in der Hochschulbildung; Band 15).
Liebendörfer, M., Göller, R., Gildehaus, L., Kortemeyer, J., Biehler, R., Hochmuth, R., Ostsieker, L., Rode, J., & Schaper, N. (2022). The role of learning strategies for performance in mathematics courses for engineers. International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 53(5), 1133-1152. https://doi.org/10.1080/0020739X.2021.2023772
Peters, J., & Hochmuth, R. (2022). Sometimes mathematics is different in electrical engineering. Hiroshima journal of mathematics education, 15(2), 115 - 127. https://doi.org/10.24529/hjme.1510
Schürmann, M., Büdenbender-Kuklinski, C., Lankeit, E., Liebendörfer, M., Hochmuth, R., Biehler, R., & Schaper, N. (2022). Dokumentation der Erhebungsinstrumente des Projekts WiGeMath. Universitätsbibliothek Kassel. https://doi.org/10.17170/kobra-202205176188
Trigueros, M., Barquero, B., Hochmuth, R., & Peters, J. (2022). INDRUM 2022 Editorial. In M. Trigueros, B. Barquero, R. Hochmuth, & J. Peters (Hrsg.), Proceedings of the Fourth Conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics (INDRUM 2022, 10-14 June 2024) (S. 1-4). Escola Universitària Salesiana de Sarrià - Univ. Autònoma de Barcelona and INDRUM. https://indrum2022.sciencesconf.org/data/Proceedings_Indrum2022.pdf
Vo Thi, M. H., Rust, S., Schulze, J., & Hochmuth, R. (2022). Das Lernzentrum Mathematikdidaktik der Leibniz Universität Hannover. In R. Hochmuth, R. Biehler, M. Liebendörfer, & N. Schaper (Hrsg.), Unterstützungsmaßnahmen in mathematikbezogenen Studiengängen: Konzepte, Praxisbeispiele und Untersuchungsergebnisse (1. Aufl., S. 665-690). (Konzepte und Studien zur Hochschuldidaktik und Lehrerbildung Mathematik (KSHLM)). Springer Spektrum. https://doi.org/10.1007/978-3-662-64833-9_26

2021


Biehler, R., Eichler, A., Hochmuth, R., Rach, S., & Schaper, N. (Hrsg.) (2021). Lehrinnovationen in der Hochschulmathematik: praxisrelevant – didaktisch fundiert – forschungsbasiert. (1. Aufl. 2021 Aufl.) (Konzepte und Studien zur Hochschuldidaktik und Lehrerbildung Mathematik). Springer Berlin Heidelberg. https://doi.org/10.1007/978-3-662-62854-6
Bosch, M., Hausberger, T., Hochmuth, R., Kondratieva, M., & Winslow, C. (2021). External Didactic Transposition in Undergraduate Mathematics. International Journal of Research in Undergraduate Mathematics Education, 7(1), 140-162. https://doi.org/10.1007/s40753-020-00132-7
Bosch, M., Hochmuth, R., Kwon, O. N., Loch, B., Rasmussen, C., Thomas, M., & Trigueros, M. (2021). Survey on Research in University Mathematics Education at ICME 14. European Mathematical Society Magazine, (122), 57-59. https://doi.org/10.4171/MAG-42
Durand-Guerrier, V., Hochmuth, R., Nardi, E., & Winsløw, C. (2021). ERME column. European Mathematical Society Magazine, (120), 64-65. https://doi.org/10.4171/MAG-27
Durand-Guerrier, V., Hochmuth, R., Nardi, E., & Winsløw, C. (Hrsg.) (2021). Research and development in university mathematics education: Overview produced by the international network for didactic research in university mathematics. (European research in mathematics education). Routledge. https://doi.org/10.4324/9780429346859
Gómez-Chacón, I. M., Jaworski, B., & Hochmuth, R. (2021). Epilogue. In Inquiry in University Mathematics Teaching and Learning: The PLATINUM Project (S. 351-354). Masaryk University Press. https://doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-9983-2021-19
Gómez-Chacón, I. M., Hochmuth, R., Jaworski, B., Rebenda, J., Ruge, J., & Thomas, S. (Hrsg.) (2021). Inquiry in University Mathematics Teaching and Learning: The PLATINUM Project. Masaryk University Press. https://doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M201-9983-2021
Gómez-Chacón, I. M., Hochmuth, R., Rogovchenko, S., & Brouwer, N. (2021). Methods and Materials for Professional Development of Lecturers. In I. M. Gómez-Chacón , R. Hochmuth, B. Jaworski, J. Rebenda, & J. Ruge (Hrsg.), Inquiry in University Mathematics Teaching and Learning: The PLATINUM Project (S. 127-146). Masaryk University Press. https://doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-9983-2021-7
Hausberger, T., Derouet, C., Hochmuth, R., & Planchon, G. (2021). Compartmentalisation of Mathematical Sectors: The Case of Continuous Probability Distributions and Integrals. International Journal of Research in Undergraduate Mathematics Education, 7(3), 490-518. https://doi.org/10.1007/s40753-021-00143-y
Hochmuth, R. (2021). Fachliche Analysen als Grundlage hochschuldidaktischer Interventionen - Einführung. In R. Biehler, A. Eichler, R. Hochmuth, S. Rach, & N. Schaper (Hrsg.), Lehrinnovationen in der Hochschulmathematik: praxisrelevant – didaktisch fundiert – forschungsbasiert (S. 9-17 ). (Konzepte und Studien zur Hochschuldidaktik und Lehrerbildung Mathematik). Springer Berlin Heidelberg. https://doi.org/10.1007/978-3-662-62854-6_2
Hochmuth, R., Biehler, R., Blum, W., Achmetli, K., Rode, J., Krawitz, J., Schukajlow, S., Bender, P., & Haase, J. (2021). Fachwissen zur Arithmetik bei Grundschullehramtsstudierenden – Entwicklung im ersten Semester und Veränderungen durch eine Lehrinnovation. In R. Biehler, A. Eichler, R. Hochmuth, S. Rach, & N. Schaper (Hrsg.), Lehrinnovationen in der Hochschulmathematik: praxisrelevant – didaktisch fundiert – forschungsbasiert (S. 611-644). (Konzepte und Studien zur Hochschuldidaktik und Lehrerbildung Mathematik). Springer Berlin Heidelberg. https://doi.org/10.1007/978-3-662-62854-6_24
Hochmuth, R., Jaworski, B., & Gómez-Chacón, I. M. (2021). Introduction. In Inquiry in University Mathematics Teaching and Learning: The PLATINUM Project (S. 1-4). Masaryk University Press. https://doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-9983-2021-1
Hochmuth, R., & Peters, J. (2021). On the Analysis of Mathematical Practices in Signal Theory Courses. International Journal of Research in Undergraduate Mathematics Education, 7(2), 235-260. https://doi.org/10.1007/s40753-021-00138-9

Zeige Ergebnisse 51 - 75