Zeige Ergebnisse 51 - 75
2022
Liebendörfer, M., Göller, R., Gildehaus, L., Kortemeyer, J., Biehler, R., Hochmuth, R., Ostsieker, L., Rode, J., & Schaper, N. (2022). The role of learning strategies for performance in mathematics courses for engineers. International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 53(5), 1133-1152. https://doi.org/10.1080/0020739X.2021.2023772
Peters, J., & Hochmuth, R. (2022). Sometimes mathematics is different in electrical engineering. Hiroshima journal of mathematics education, 15(2), 115 - 127. https://doi.org/10.24529/hjme.1510
Schürmann, M., Büdenbender-Kuklinski, C., Lankeit, E., Liebendörfer, M., Hochmuth, R., Biehler, R., & Schaper, N. (2022). Dokumentation der Erhebungsinstrumente des Projekts WiGeMath. Universitätsbibliothek Kassel. https://doi.org/10.17170/kobra-202205176188
Trigueros, M., Barquero, B., Hochmuth, R., & Peters, J. (2022). INDRUM 2022 Editorial. In M. Trigueros, B. Barquero, R. Hochmuth, & J. Peters (Hrsg.), INDRUM2022 PROCEEDINGS: Fourth conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics (S. 1-4). (International network for didactic research in university mathematics). Leibniz Universität Hannover. https://indrum2022.sciencesconf.org/data/Proceedings_Indrum2022.pdf
Vo Thi, M. H., Rust, S., Schulze, J., & Hochmuth, R. (2022). Das Lernzentrum Mathematikdidaktik der Leibniz Universität Hannover. In R. Hochmuth, R. Biehler, M. Liebendörfer, & N. Schaper (Hrsg.), Unterstützungsmaßnahmen in mathematikbezogenen Studiengängen: Konzepte, Praxisbeispiele und Untersuchungsergebnisse (1. Aufl., S. 665-690). (Konzepte und Studien zur Hochschuldidaktik und Lehrerbildung Mathematik (KSHLM)). Springer Spektrum. https://doi.org/10.1007/978-3-662-64833-9_26
2021
Biehler, R., Eichler, A., Hochmuth, R., Rach, S., & Schaper, N. (Hrsg.) (2021). Lehrinnovationen in der Hochschulmathematik: praxisrelevant – didaktisch fundiert – forschungsbasiert. (1. Aufl. 2021 Aufl.) (Konzepte und Studien zur Hochschuldidaktik und Lehrerbildung Mathematik). Springer Berlin Heidelberg. https://doi.org/10.1007/978-3-662-62854-6
Bosch, M., Hausberger, T., Hochmuth, R., Kondratieva, M., & Winslow, C. (2021). External Didactic Transposition in Undergraduate Mathematics. International Journal of Research in Undergraduate Mathematics Education, 7, 140-162. https://doi.org/10.1007/s40753-020-00132-7
Bosch, M., Hochmuth, R., Kwon, O. N., Loch, B., Rasmussen, C., Thomas, M., & Trigueros, M. (2021). Survey on Research in University Mathematics Education at ICME 14. European Mathematical Society Magazine, (122), 57-59. https://doi.org/10.4171/MAG-42
Durand-Guerrier, V., Hochmuth, R., Nardi, E., & Winsløw, C. (2021). ERME column. European Mathematical Society Magazine, (120), 64-65. https://doi.org/10.4171/MAG-27
Durand-Guerrier, V., Hochmuth, R., Nardi, E., & Winsløw, C. (Hrsg.) (2021). Research and development in university mathematics education: Overview produced by the international network for didactic research in university mathematics. (European research in mathematics education). Routledge. https://doi.org/10.4324/9780429346859
Gómez-Chacón, I. M., Jaworski, B., & Hochmuth, R. (2021). Epilogue. In Inquiry in University Mathematics Teaching and Learning: The PLATINUM Project (S. 351-354). Masaryk University Press. https://doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-9983-2021-19
Gómez-Chacón, I. M., Hochmuth, R., Jaworski, B., Rebenda, J., Ruge, J., & Thomas, S. (Hrsg.) (2021). Inquiry in University Mathematics Teaching and Learning: The PLATINUM Project. Masaryk University Press. https://doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M201-9983-2021
Gómez-Chacón, I. M., Hochmuth, R., Rogovchenko, S., & Brouwer, N. (2021). Methods and Materials for Professional Development of Lecturers. In I. M. Gómez-Chacón , R. Hochmuth, B. Jaworski, J. Rebenda, & J. Ruge (Hrsg.), Inquiry in University Mathematics Teaching and Learning: The PLATINUM Project (S. 127-146). Masaryk University Press. https://doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-9983-2021-7
Hausberger, T., Derouet, C., Hochmuth, R., & Planchon, G. (2021). Compartmentalisation of Mathematical Sectors: The Case of Continuous Probability Distributions and Integrals. International Journal of Research in Undergraduate Mathematics Education, 7(3), 490-518. https://doi.org/10.1007/s40753-021-00143-y
Hochmuth, R. (2021). Fachliche Analysen als Grundlage hochschuldidaktischer Interventionen - Einführung. In R. Biehler, A. Eichler, R. Hochmuth, S. Rach, & N. Schaper (Hrsg.), Lehrinnovationen in der Hochschulmathematik: praxisrelevant – didaktisch fundiert – forschungsbasiert (S. 9-17 ). (Konzepte und Studien zur Hochschuldidaktik und Lehrerbildung Mathematik). Springer Berlin Heidelberg. https://doi.org/10.1007/978-3-662-62854-6_2
Hochmuth, R., Biehler, R., Blum, W., Achmetli, K., Rode, J., Krawitz, J., Schukajlow, S., Bender, P., & Haase, J. (2021). Fachwissen zur Arithmetik bei Grundschullehramtsstudierenden – Entwicklung im ersten Semester und Veränderungen durch eine Lehrinnovation. In R. Biehler, A. Eichler, R. Hochmuth, S. Rach, & N. Schaper (Hrsg.), Lehrinnovationen in der Hochschulmathematik: praxisrelevant – didaktisch fundiert – forschungsbasiert (S. 611-644). (Konzepte und Studien zur Hochschuldidaktik und Lehrerbildung Mathematik). Springer Berlin Heidelberg. https://doi.org/10.1007/978-3-662-62854-6_24
Hochmuth, R., Jaworski, B., & Gómez-Chacón, I. M. (2021). Introduction. In Inquiry in University Mathematics Teaching and Learning: The PLATINUM Project (S. 1-4). Masaryk University Press. https://doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-9983-2021-1
Hochmuth, R., & Peters, J. (2021). On the Analysis of Mathematical Practices in Signal Theory Courses. International Journal of Research in Undergraduate Mathematics Education, 7(2), 235-260. https://doi.org/10.1007/s40753-021-00138-9
Hochmuth, R., Broley, L., & Nardi, E. (2021). Transitions to, across and beyond university. In V. Durand-Guerrier, R. Hochmuth, E. Nardi, & C. Winsløw (Hrsg.), Research and Development in University Mathematics Education: Overview Produced by the International Network for Didactic Research in University Mathematics (S. 191-215). Routledge. https://doi.org/10.4324/9780429346859-14
Jaworski, B., Gómez-Chacón, I. M., & Hochmuth, R. (2021). Conceptual Foundations of the PLATINUM Project. In I. M. Gómez-Chacón , R. Hochmuth, B. Jaworski , J. Rebenda , & J. Ruge (Hrsg.), Inquiry in University Mathematics Teaching and Learning: The PLATINUM Project (S. 23). Masaryk University Press. https://doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-9983-2021-2
Khellaf, S., Hochmuth, R., & Peters, J. (2021). Aufgaben an der Schnittstelle von Schulmathematik, Hochschulmathematik und Mathematikdidaktik – Theoretische Überlegungen und exemplarische Befunde aus einer einführenden Fachdidaktikveranstaltung. In R. Biehler, A. Eichler, R. Hochmuth, S. Rach, & N. Schaper (Hrsg.), Lehrinnovationen in der Hochschulmathematik: praxisrelevant – didaktisch fundiert – forschungsbasiert (S. 251-281). (Konzepte und Studien zur Hochschuldidaktik und Lehrerbildung Mathematik 2197-876X). Springer Berlin Heidelberg. https://doi.org/10.1007/978-3-662-62854-6_12
Khellaf, S., & Hochmuth, R. (2021). Reflections on Teacher Professionalisation–A German Perspective. In B. Barquero, I. Florensa, P. Nicolás, & N. Ruiz-Munzón (Hrsg.), Extended Abstracts Spring 2019: Advances in the Anthropological Theory of the Didactic (S. 37-45). (Trends in Mathematics; Band 13). Springer Science and Business Media Deutschland GmbH. https://doi.org/10.1007/978-3-030-76413-5_5
Khellaf, S., Hochmuth, R., Peters, J., & Ruge, J. (2021). Spidercharts: A Tool for Describing and Reflecting IBME Activities. In I. M. Gómez-Chacón, R. Hochmuth, B. Jaworski, J. Rebenda, J. Ruge, & S. Thomas (Hrsg.), Inquiry in University Mathematics Teaching and Learning: The PLATINUM Project (S. 29-48). Masaryk University Press. https://doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-9983-2021-3